Dior se je v ponedeljek predstavil na pariškem tednu mode s svojo revijo jesen/zima 2023, in čeprav so gostje morda prišli po oblačila, so odšli očarani nad lebdečo cvetlično instalacijo, ki je zapolnila notranjost prizorišča.
Sanjsko delo z naslovom Valkyrie Miss Dior, ki ga je ustvarila portugalska umetnica Joana Vasconcelos, se je snovalo in gradilo kar šest mesecev.
Instalacija tkanine je bila prilagojena in ustvarjena glede na lokacijo, da se natančno prilega dimenzijam “škatle”, kot Vasconcelos imenuje ogromen razstavni prostor, ki ga je Dior posebej za to priložnost postavil v tuilerijske vrtove.
Ta podvig arhitekturnega inženiringa je zahteval obsežno načrtovanje in je bil tkan, kvačkan in šivan v ločenih delih, preden so bili ti sestavljeni na kraju samem, pri čemer so se tkanine prilegale na vrh ogromnih napihljivih ladij, ki so se nežno zibale, ko so se jih dotaknili.
Razprostranjen, lebdeč osrednji del je bil izdelan iz arhivskih Diorjevih tkanin in navdihnjen s cvetjem – temo, ki je bila prisotna tudi v celotni zbirki Marie Grazie Chiuri.
“Je kot dragulj v škatli,” pravi Vasconcelos o svoji scenografiji. “Povezano je tudi s Catherine Dior, ki je bila sestra Christiana Diorja in je bila del začetka blagovne znamke.”
Grazia Chiuri je Catherine Dior navedla tudi kot muzo za svoje modele in jo označila za “izjemno žensko” z “neodvisnim duhom”, ki je slavno gojila in prodajala rože kot znak upanja v povojni Franciji.
“Želeli smo se ji pokloniti,” nadaljuje Vasconcelos. “Ustvariti to idejo cvetličnega sveta, naravnega sveta, a hkrati tehnološkega”, kar je dosegla s tisoči utripajočih LED luči, ki so bile vtkane v tkanine in so svetile in ugašale med predstavo. “So kot čarobne rože iz druge dimenzije.”
Zasnovala je tudi cvetlične klopi za sedenje pod instalacijo, kar je gledalcem omogočilo, da se počutijo del instalacije, medtem ko so modeli vijugali okoli njih in na modni brvi.
Vasconcelos, sicer strokovnjakinja za mnoge umetniške medije, ta obsežni tkani umetniški slog izvaja že več kot 15 let. “To je del mojega dela,” pojasnjuje. “Povezano je s tkaninami, modo, obrtjo … Z modo, blagovnimi znamkami in oblikovalci delam že od začetka svoje kariere, a ustvariti nekaj, kar je tako tesno povezano s kolekcijo, je zelo edinstveno. To je enkratna življenjska izkušnja.”
Umetnica se opisuje kot del družine Dior, saj je s hišo sodelovala že pri prejšnjih – veliko manjših – projektih, in pravi, da je bil ta projekt zanjo naraven. “Povezana sem s to družino,” pravi. “Prilagodila sem se načinu razmišljanja Marije Grazie Chiuri – ohranila sem njen koncept – vendar je bila to moja interpretacija.”