Nekateri gredo celo tako daleč, da njihove izdelke razrežejo, uničijo ali zažgejo in vse to objavijo na TikToku. Vse to v znak protesta proti kontroverzni praznični kampanji znamke, ki vključuje otroke, ki držijo torbe v obliki plišastih medvedkov, oblečenih v nekakšno sadomazohistično opravo.
Po obtožbah, da so v kampanji seksualizirali majhne otroke, se je Balenciaga 22. novembra opravičila in odstranila oglase iz družbenih medijev. V izjavi za javnost pa so zapisali:
“Iskreno se opravičujemo za kakršno koli žalitev, ki jo je morda povzročila naša praznična kampanja. Naše plišaste torbe z medvedki v tej kampanji ne bi smele biti predstavljene z otroki.” Dodali so, da ostro obsojajo “zlorabo otrok v kakršni koli obliki.”
Uničila torbico za 1400 evrov
A to ni pomirilo jeznih uporabnikov družbenih omrežij. Oznaka #cancelbalenciaga ima na TikToku kar 70 milijonov ogledov. V kratkih videih uporabniki razpravljajo o kontroverzni kampanji, delijo svoja mnenja in uničujejo njihove izdelke.
Uporabnica Gianna C. Avalos tako razreže črno usnjeno Balenciagino torbico, za katero je plačala 1400 evrov. “To je moja torbica za vsak dan. No, nič več!” je dejala v posnetku, medtem ko jo je s škarjami razrezala. Dejala je, da želi uporabiti svojo platformo za reševanje te težave.
@singlemomattorney Disgusted with everything else that has come to light since the release of their campaign #cancelbalenciaga #momsoftiktok #balenciaga ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound
“Mislim, da se moramo kot vplivneži zavedati, kako pomemben je naš glas na platformi, kjer nam sledi na tisoče sledilcev. Svoj glas lahko uporabimo za ozaveščanje ali pa ostanemo tiho,” je povedala in dodala: “Obstaja razlog, zakaj torbe nisem vrgla stran, jo podarila ali prodala. Enostavno nisem več želela, da bi ta torba imela mesto v naši družbi.”
Zažgala Balenciagine čevlje
Podoben video je objavila britanska vplivnica Chloe Henessey, ki je prejel kar 1,2 milijona ogledov, ko je razrezala moder Balenciagin pulover in vstran vrgla več drugih izdelkov omenjene znamke, med drugim sončna očala za 1000 evrov, ki jih je kupila dan prej.
Hennessey, ki je lani rodila fantka, je dejala, da se ji kot materi zdi “res gnusno videti, kako otroke seksualizirajo in izkoriščajo na tak način.”
@chloehenny I honestly feel sick to my stomach but can’t say that I’m surprised tbh! 😰 #boycottbalenciaga #balenciaga #balenciagaphotoshoot #balenciagagate #viral ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound
Še en korak dlje je šla uporabnica Viva la Pink Posh, ki je zažgala njihove čevlje.
@vivalapinkposh Used to love this brand but i do not and wil not support this !!!! #cancelbalenciaga #balenciaga #balenciagas #blackfriday #savethechildren ♬ Kai Cenat “I Don’t Care” – Club Remix – Corey Floca
Nova oblika protesta na družbenih omrežjih
Uničevanje izdelkov kontroverznih blagovnih znamk je postalo priljubljena oblika spletnega aktivizma za protest in sodelovanje v bojkotu proti njim.
Aprila letos so ruske vplivnice pred kamero uničevale Chanelove torbice, potem ko jim je luksuzna modna hiša prepovedala nakup njenih izdelkov po Putinovi invaziji na Ukrajino.
Oktobra letos je moški s Floride na TikToku objavil serijo videov, v katerih zažge 10 parov čevljev Yeezy, blagovne znamke Kanyeja Westa, v znak proti njegovim antisemitskim opazkam.
@shiffee1 ♬ original sound – shiffee1
Poleg TikTokerjev, so se proti Balenciagi obrnile tudi številne zvezdnice, vključno s Kim Kardashian, ki je v objavi na Twitterju dejala, da je “zgrožena in ogorčena” nad nedavnimi oglasi. Svojim sledilcem je v izjavi povedala, da trenutno “ponovno ocenjuje” svoj odnos z blagovno znamko, saj je že nastopala v oglasih za Balenciago in nosila znamko na rdeči preprogi.
I have been quiet for the past few days, not because I haven’t been disgusted and outraged by the recent Balenciaga campaigns, but because I wanted an opportunity to speak to their team to understand for myself how this could have happened.
— Kim Kardashian (@KimKardashian) November 27, 2022
Balenciaga je razglasila, da bo scenografa in produkcijsko podjetje za kampanjo tožila, nato pa so sodne postopke preklicali.